fredag 17 december 2010

Saker jag uppskattar hemma

Jag har inte vart hemma ens ett dygn men jag uppskattar redan mycket, här är en liten lista:

  • Jag kan smsa gratis till alla mina kompisar, vilket betyder att jag snart kommer ha smsat sönder alla mina vänner.
  • Jag kan äta massor med risgrynsgröt till frukost.
  • Om jag är törstig tar jag bara ett glas och sätter på kranen och fyller det med vatten, ingen dunk med vatten här inte.
  • Mamma och pappa har köpt hem extra mycket julmust till mig.
  • Jag fick se Paradise Hotel-finalen live på tv igår och idag får jag se På spåret också på tv. Med andra ord, jag får se på svensk tv.
  • Jag svettas inomhus, visste inte var jag skulle ta vägen igår, galet varm lägenhet.
  • Min säng är stor, har många kuddar och är skön. Har dessutom nybäddat med jullakanen.
  • Jag kan gosa med katten Whiskas fast han inte vill gosa med mig.
  • Jag kan åka pulka.
  • Jag hittar gamla kläder i min garderob jag hade glömt bort
  • Jag förstår exakt vad alla runtomkring mig säger. Ett kom ihåg till mig själv: alla förstår vad jag säger också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar