söndag 5 december 2010

Dag 5 - Vad är kärlek?

För mig är kärlek någonting som inte alltid måste bekräftats. Jag har alltid ansetts som lite bitter i mitt tyckande om kärlek, jag har alltid hatat par som behövt bekräfta sin kärlek öppet hela tiden. Det värsta jag vet är par som skriver pluttisnuttiga saker till varandra helt öppet på Facebook och när man får folks kärlek rätt i ansiktet så att säga. På grund av detta har jag kallats avundsjuk och bitter vilket inte är fallet. Jag tror bara att kärlek som inte behöver bekräftas öppet hela tiden är en mer sund kärlek som är mer "frisk".

I somras var första gången jag sa jag älskar dig till en kille och då menade jag det till 100 %, det är ingenting jag gör i första taget och jag är alltid lika rädd att visa mina känslor så öppet då det inte är någonting jag har särskilt lätt för. Jag har dessutom otroligt svårt att sätta ord på vad jag känner och jag vet inte riktigt vad som är rätt att säga och känna. Detta inlägg är otroligt svårt att skriva för mig för jag ser mig inte som en människa som pratar öppet om kärlek.

Jag kan dock prata mycket om kärleken till mina föräldrar som jag älskar helt oändligt mycket eller till mina vänner som jag aldrig riktigt pratar om kärlek med mer än på fyllan då jag och Hanna kan få våra moments och berätta att vi älskar varandra. Den kärleken är äkta kärlek som man vet finns där utan bekräftelse och jag anser väl att kärleken till en partner ska vara lika självklar.

En sak har jag i alla fall klar för mig och det är att den som får min kärlek blir inte av med mig i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar