tisdag 7 december 2010

Dag 7 -Min bästa vän

Jag kommer här faktiskt välja två bästa vänner. Den ena känns kanske självklar för er alla att det är min sambo, vän och själsfrände Tanja och den andra kommer nog heller inte som en chock men det är min fina, underbara och älskvärda vän Hanna. Eftersom jag har känt Hanna längst tänkte jag beskriva min oändliga kärlek till denna dam först.

Hanna och jag har känt varandra sen vi började högstadiet men det var inte kärlek vid första ögonkastet, vi ogillade aldrig varandra men vi var heller aldrig särskilt nära. Vi umgicks i olika gäng men det var vår kärlek till tv-serien OC som förde oss samman från början. När vi var 17 år (känns som det var året allt hände i mitt liv) kom vi varandra allt närmare och sen dess har hon tillhört min närmaste krets. Vi delar samma intresse för fest, okänslighet, ansvarslöshet och mat. Jag brukar se Hanna lite som min pojkvän jag aldrig har, vi har bara under två års tid haft mer eller mindre långdistans, hon är även min bättre hälft. Hanna anses alltid mycket coolare och mer världsvan än vad jag är men det gör mig ingenting, hon är alltid där och jag vet att hon alltid kommer finnas där. 

Tanja min fantastiska vän jag fått chansen att möta såhär på ålderns höst, dvs för två år sedan när jag började universitetet. Har alltid sett Tanja som den närmaste vän jag haft i Linköping och förra hösten blossade vår vänskap upp till någonting fantastiskt. Vi har i princip samma värderingar här i livet och uppskattar livets goda. Även som hos Hanna är intresset för okänslighet, fest och mat någonting som för oss samman, att vi dessutom båda är lite galna i vårt sätt för oss inte direkt mindre samman. Jag är fantastiskt lycklig över att få dela mitt år tillsammans med denna fantastiska vän och jag kunde inte haft en bättre sambo. Vi kanske drar ner varandra när vi är deppiga men vi drar upp varandra 100 gånger mer när vi är glada, taggade, lyckliga eller bara festsugna. 

1 kommentar: