måndag 13 december 2010

Dag 13 - Det här får mig att gråta

Många saker kan få mig att gråta. Jag kan gråta för att jag är ledsen, för att jag är glad, för att jag är rörd, för att jag får ont eller bara för ingenting. Jag gråter dock sällan offentligt, det är inte riktigt min grej. Kanske beror det på att jag blev retad av mina storebröder när jag var liten och såg Lejonkungen och grät när Mofasa dog, eller beror det bara på att jag inte gillar att gråta inför folk.

Exempel på saker som får mig att gråta:

  • När Marissa dör i OC (jag kan gråta mig igenom hela avsnittet på 50 minuter). 
  • När jag längtar hem.
  • När jag slår mig.
  • När någon sårar mig.
  • När någon i min närhet dör.
  • När jag blir rädd.
  • När jag ska skiljas från någonting (min separationsångest är otroligt hög även om jag inte ens gillade saken/personen innan).
  • När jag ser Moulin Rouge (har sett filmen ungefär 30 gånger ändå gråter jag som ett litet barn i slutet)
Där har ni lite småsaker som får mig att fälla en liten tår, ganska blandade grejer faktiskt, finns ganska mycket mer som får mig att gråta men då skulle ingen orka läsa detta inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar