tisdag 14 december 2010

Dag 14 - Jag om 10 år

När jag var 16 år och läste Svenska A på gymnasiet fick vi i uppgift att skriva ett brev om hur vi trodde att vårt liv skulle se ut år 2026, alltså när jag är 36 år gammal. Jag kommer ihåg det där brevet mycket väl och jag kan säga att nog inte ett enda av de där grejerna jag skrev kommer slå in. I detta inlägg tänkte jag vara lite mer realistisk med hur mitt liv ser ut när jag är 31 år.

Om 10 år har jag ingen aning om var jag bor, men jag kan säga att de senaste åren tycker jag Östergötland har två bra städer att erbjuda som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att bo i, Norrköping och Linköping. Jag hoppas jag har en man som jag älskar och två barn, förhoppningsvis heter de Arvid och Elsa. För alla som undrar kan jag meddela att jag gjort en tidsplan över mitt liv då jag vill att saker och ting ska ske, kan ta upp det någon annan gång men känns som att jag behöver skynda på lite. Jag jobbar med någonting jag antingen tycker är intressant eller någonting jag tjänar mycket pengar på, man kan ju dock tänka att båda vore fint. Jag kommer ha alla mina fina vänner som jag har nu som nära vänner, tänker inte låta någon av dom försvinna från mitt liv i första taget.

Det var vad jag kom på om mitt liv om 10 år, den som lever får se om det blir som jag hoppas. Mina förhoppningar hinner säkert ändras om några år igen.

Jag 21 år gammal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar