fredag 3 december 2010

Pinsamt Bella, pinsamt!

Ibland skäms jag över att jag kan så lite om stället jag är på. När Petra var på besök i Alicante frågade hon oss vad man skulle se, varpå jag och Tanja svarar "öhm, hmm, hamnen är fin och så har vi sett shoppinggatan." När vi går omkring på stan frågar Petra vad är detta för kyrka, jag och Tanja har noll koll. Vi kommer till någon cool park jag och Tanja undrar varför vi inte sett de där fräsiga träden förut. Det finns ett ställe på ett berg i Alicante som man måste besöka när man är här, nämligen Castillo de Santa Barbara, det vet jag om, men har jag besökt det? Nej, jag och frugan har försökt men aldrig riktigt lyckats hitta vägen upp. Tydligen ska utsikten vara fantastisk där uppe så vi har sagt att någon gång innan vi lämnar stan måste vi se till att hitta vägen upp.

Hamnen, där har jag i alla fall varit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar