lördag 11 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Mina syskon eller bröder närmare bestämt är två väldigt olika personer men ändå så märker jag att de är mina fina bröder. Jag är som en liten snorvalp i deras ögon då Glenn har kommit upp i åldern 29 år och Gary har blivit så gammal som 27 år. När jag pratar om mina bröder tror alla att Gary är den äldsta bara för att han har familj och i ärlighetens namn har jag sett honom som ungefär 30 år gammal i snart 10 år nu.

Glenn bodde hemma längre än Gary och vi har alltid haft en fin relation jag och brorsan. Han är en riktig retsticka och det finns stunder i mitt liv jag verkligen velat skrika ut mitt hat mot honom för jag är så arg, men egentligen så är han en mycket fin bror. Han är den som försöker pigga upp mig där hemma och det är alltid han som varit den som varit där när mamma o pappa är borta och lillflickan ska vara ensam. Varje gång vi träffar släkten är det jag och Glenn som får hänga ihop då vi i princip är de enda utan partner eller barn. Vi brukar dessutom alltid köpa julklappar och presenter ihop till familjen, jag står för idéerna och Glenn för pengarna. Är ju inte mer än rättvist när vi faktiskt är de enda som inte har någon annan att köpa julklappar ihop med.
Han är bra vacker min bror
Gary är som sagt den mogna i syskonskaran och det är han som får bära upp allt ansvar för oss andra två. Han skaffade sig stadigt sällskap tidigt (redan som 17-åring), någonting både jag och Glenn sumpade för längesen, och vid åldern 24 år lyckades han bli pappa också till världens finaste Thyra och i januari blir han pappa för andra gången. Han är en riktigt påhittig bror som spottar ut fina idéer om företag och liknande, dessutom har han alltid 100 bollar i luften när jag har svårt att hantera en. Eftersom Gary flyttade hemifrån så tidigt har vi aldrig riktigt haft några stora bråk eller tjafs så vår syskon-relation har alltid varit fin utan att jag önskat livet ur honom eller så. Jag tycker alltid om att träffa brorsan och det är någonting jag alltid gjort. Han är rolig och pratsam så med min bror har man aldrig tråkigt.
Stilig bror
Jag anser mig själv vara som en blandning av mina två bröder. Jag har fått lite av "det löser sig" och spontana sidan av Glenn och den snackiga och väldigt framåt sidan av Gary. Dock kommer de båda alltid vara mina storebröder som jag tvingade leka kurragömma med mig och jag kommer säkerligen vara för dom den lilla lilla tjejen som aldrig blir vuxen.
Syskonskaran på min student

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar