fredag 17 december 2010

Gårdagens resa

Igår när jag och Tanja skulle hem hade vi två problem, det ena var att vi höll på att missa spårvagnen in till Alicante och det andra var om min väska skulle väga över 20 kg. Inget av det blev ett problem, vi fick vänta på spårvagnen och min väska vägde 19 kg.

Att flera plan inte kunde landa igår berörde inte oss, nej vi var enbart 5 minuter försenade till Skavsta och det var en lite skakig landning men inget mer. När jag satt i bilen hem var det ingen snöstorm i sikte och allt gick som på räls. Åt ett Maxmål på vägen hem också, var tydligen invigning av ett nytt Max som vi provade. Gott var det. Fick även briljera med mina djurkunskaper för pappa och Glenn, denna konversation hade vi när vi såg en utklädd tiger inne på Max.

Glenn: Undra om det är en hon-eller hantiger.
Bella: Men det är ju en tiger, då är det ju en tjej. Tigrarna är ju tjejer och lejonen är killar.
Pappa: Bella, skojar du nu eller?
Bella: Nej, vadå så är det väl? Det har jag alltid trott. I Lejonkungen är ju honorna tigrar.

Plötsligt asgarv kom från både far och bror min och hela min värld rasade när jag fick veta att tiger och lejon är två olika djur. Kan meddela att pappa skämdes lite över sin dotters bristande kunskaper i ämnet.

4 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHA! Värre än get och får ju!!!

    SvaraRadera
  2. Fråga: trodde du att tigern i Djungelboken var hona då eller?

    SvaraRadera
  3. jag har inte reflekterat över det faktiskt, har inte kollat så mkt djungelboken.

    SvaraRadera