onsdag 3 november 2010

Vad är grejen med pussarna?

I Spanien kindpussas man varje gång man ses, det finns dock ett undantag; killar pussar inte killar. Här i Spanien ger man två pussar men i helgen fick jag och Tanja lära oss att i Mexico där ger man bara en, förstå förvirringen, inte nog med att jag är stel svensk som tycker det är konstigt att pussas, jag vet inte hur många gånger jag förväntas pussas heller. Sen är det det där med om man känner varandra eller inte, här räcker det med att man utbytt en fras så förväntas man pussas varje gång man ses, men ibland kan det hända att första gången man ses ska man också pussas och då hinna säga sitt namn mellan pussen. Detta har nu resulterat i att när vi har lektion kindpussas jag med ganska många men jag utbyter inte många fler ord till personen mer än hur är läget. Förvirrat inlägg? Ja då förstår ni hur jag har det här nere varje gång jag träffar nån i klassen.

Såhär ser det ut när man pussas här nere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar