måndag 22 november 2010

Det där med att gå upp på morgonen

I går hade jag och Tanja storslagna ambitioner för måndagsmorgon, vi sa att vi skulle gå upp 08.30, äta frukost och sen plugga. Ångesten kom fram för att gå upp så tidigt, minns inte sist jag gick upp tidigare än 09.30 så jag fasade inför denna icke-sovmorgon. Klockan ringde då halv nio och jag tänkte att nej jag går inte upp än väntar 10 minuter, de där 10 minutrarna blev en timma och vid 09.30 hör jag hur Tanja drar upp persiennerna. Med sömndruckna steg tar jag mig ut till köket där Tanja berättar att hon verkligen hade hoppats att jag inte ville gå upp halv nio så bra tajmat tänkte jag. Trots vår 1 timmes långa sovmorgon hann vi med en del plugg, nu känner jag mig inte lika panikad inför onsdagens tenta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar