torsdag 25 november 2010

Det var pollen ja

I fredags när det var "klassfest" hängde jag lite med en kille i klassen och av någon anledning så fick jag för mig att beskriva vad pollen är. Detta var då efter att jag hört att de sagt ordet pollen (som tydligen är en drog, men var inte oroliga droger förekom inte och det var ingen som hade den tanken heller) och jag tänkte men oj pollen det finns ju på svenska också. Så var det det där med att förklara ordet pollen på spanska. Jag försökte med att på våren kommer detta och folk blir allergiska, han fattade inte. Sen bestämde jag mig för att berätta att pollen kom från träd, men just då visste jag inte vad träd heter på spanska så jag tog helt enkelt tag i första bästa träd (en palm såklart) och klappade så han skulle förstå. Otroligt nog kom han på vad pollen var och utbrast att på spanska heter det pollen de flores.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar