fredag 11 mars 2011

Flykten

Nej jag ska inte skriva om att jag flytt från en tsunami eller liknande jag ska nu berätta om min och Tanjas lektion igår. Jag och Tanja satt lite och hoppades på att lektionen inte skulle vara så kul då den är kl 8.15 på en torsdag och vi båda går till sent på kvällen. Vi hade faktiskt rätt också. Den första onda aningen märker vi när läraren kommer, det är samma lärare som vi hade i måndags som ingen av oss förstod vad han sa och som dessutom hade en jättesvår kurs. Väl inne på lektionen så känns det som att jag är helt felplacerad och tankar om vad jag gör där dyker upp. Efter ett tag ska vi delas in i grupper, jag och min ständige vapendragare försöker då smyga ut lite diskret. Läraren upptäcker oss och säger "ni är utbytesstudenter ja, men ni kan ju vara i denna grupp" jag försöker då fly från hans grepp o säger på stapplig spanska att vi inte vill läsa kursen. Han undrar om han skrämde iväg oss och från båda kommer ett "si" därefter rusar vi ut ur klassrummet. Så ifall någon undrar har jag droppat båda kurserna med den där gubben och i stället läser jag en extra spanskakurs.

Rädda tjejer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar