onsdag 9 mars 2011

Chile

Ibland påminns jag om att jag inte är i Europa längre. För det mesta känns Chile som ett land som skulle kunna ligga i södra Europa men ibland så inser jag att jag faktiskt är på en helt annan kontinent. T ex nästan varje gång jag åker buss mellan viña och valpo är det någon som kommer in och antingen säljer saker eller sjunger någonting med lationrytmer, det ligger hundar på gatorna överallt och ibland undrar man om de lever eller om de faktiskt kolat där mitt på gatan och vid rödljusen så är det alltid folk som "underhåller", t ex. vid vårt rödljus är det en kille som jonglerar med eldstavar. Idag hände mig någonting exceptionellt, på vägen hem från bussen var ett område avspärrat av polisen, jag ser ett antal poliser och i mitten av avspärrningen ligger någonting fast det är täckt av en röd filt-liknande grej. Vid en närmare titt ser jag att det som ligger i mitten är en människa, troligen död. Alltså har jag idag sett både en död hund (han måste vart död) utanför skolan och på vägen hem en död människa utan att ens reflektera över att det vore konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar