måndag 24 september 2012

Jag och min ångest

Jag har haft en trip down memory lane och läst min blogg från förra hösten och vintern och det knöt sig i magen när jag läste den. Även om det inte märks i skriften och på bilderna så minns jag att det är den värsta perioden i hela mitt liv, jag mådde inte alls bra. December 2011 var den värsta månaden någonsin och jag var sjuk konstant och hade konstant magknip. Jag började för det första få panikångestattacker (under den värsta tiden vaknade jag varje natt och trodde jag skulle dö) och för det andra blev min hypokondri värre vilket ledde till mer ångest. Nu kan jag meddela att jag mår 10000 gånger bättre än jag gjorde förra hösten. Egentligen har väl förbättringen mest skett de senaste månaderna, våren var inte problemfri den heller. Mina hypokondrianfall har blivit färre och färre och jag har inte haft en enda panikångestattack sen i juli. Jag har lärt mig hantera det hela och jag börjar äntligen bli den Bella som jag alltid sett mig själv som. Visst jag mår fortfarande inte helt som jag gjorde innan och vaknar jag på natten blir jag alltid orolig men jag tror inte jag ska dö längre och jag har lärt mig att hantera det hela på ett helt annat sätt och jag tror att tiden läker alla sår och vem vet i december kanske jag är helt återställd.

Bilden till vänster är en bild på mig ifrån december och den till höger är från förra veckan, tjejen till höger mår så fruktansvärt mycket bättre än hon till vänster

2 kommentarer:

  1. Jag blir så glad av att läsa detta!! Du är jättefin på den högra bilden, precis som du säger så syns det att du mår bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint sagt av dig :) Ja jag blir glad själv haha. Tack så mycket :)

      Radera