onsdag 5 september 2012

Ensam hemma

Nu är jag ensam hemma för första gången, eller okej jag var ensam 30 minuter igår när Challe var på promenad. Känns faktiskt lite skönt, för första gången sen i fredags får jag fixa min frukost ifred och jag  har hela köket för mig själv. Men jag saknar någon att morgonsnacka med, gröten var inte lika spännande när jag bara hörde en gräsklippare utanför fönstret.  Så har jag dansat naken, gått på toan med öppen dörr, pillat mig i näsan eller något annat pinsamt nu när jag är ensam? Nepp jag har betett mig precis som vanligt bara att jag inte pratat. Jag har öppnat upp det supertunga fönstret, kokat kaffe (japp vi kokar vatten på spis sen blir det pulver i, nymodigheter som vattenkokare har vi inte) och ätit min gröt. Så spännande är jag, inser att det är ett oerhört ointressant inlägg men så är min vardag för tillfället, händer inte så jättemycket. Söker mest jobb eller letar reda på billigaste matbutiken (den ligger 100 m från vårt hem). Jag bjussar på några bilder i alla fall:

Min superdupermoderna mobil jag inte kan använda för jag inte har ett norskt personnummer, kul..
Såhär ser det ut om man stänger till sovrummet, skjutdörrar is the shit, vi har även skjutdörr till badrummet
Jag smälte min tröja på spisen häromdagen, var ett händelseförlopp på ca 2 sekunder då min tröja hängde ner på en varm platta, akta er för det, det blir hål
Jag spejsar till min gröt med lite blåbär, supergott
Utsikten från vårt "vardagsrums-/köks-/sovrums-fönster", tjusig innergård med utsikt över älven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar