torsdag 5 maj 2011

Saker som förut var helt självklara

Efter att ha levt utomlands sen september har jag fått leva lite annorlunda än jag är van vid. Förr var jag van vid att dricka vatten ur kranen medan jag nu fått lära mig att om jag dricker vattnet kommer jag inte må så bra efteråt.

Jag har även under min vistelse i Sydamerika fått lära mig att inte slänga toapappret i toan, detta blir säkerligen någonting som kommer kännas lite onaturligt i början då jag tror att toaletten kommer få stopp och svämma över om jag gör det.

Jag måste kolla upp exakt vilken tid bussen går så jag inte missar den, det finns faktiskt en tidtabell i Sverige, inte här.

Jag måste betala för plastpåsarna hemma när jag handlar och ingen kille kommer stå och packa mina saker, inte kommer jag kunna ta taxi hem från affären heller.

Vissa saker känns dock väldigt fint att slippa såsom att springa till varenda kontor i hela Viña för att betala diverse räkningar, hemma är det bara att gå in på internetbanken och betala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar