tisdag 17 maj 2011

Lost in Buenos Aires

Det har varit en fantastisk helg i Buenos Aires, fick lite Barcelona-feeling man vet inte vad det är man tycker om men man tycker om det. Vi var inte världens bäst turister då vi mest drack kaffe hela tiden, ibland varvade vi med att äta kött och dricka vin också. En riktig matresa, kan meddela att det serverats det godaste köttet jag någonsin ätit och vinet var fantastiskt. Nu måste jag börja utforska de chilenska vinerna mer noggrant om Argentina levererar det där måste ju Chile leverera bättre.

Sova på flygplatsen, fantastiskt, vi kan allt om Santiagos flygplats innan man får checka in
Jag var mycket nöjd med den första köttbiten på resan, fler skulle det bli
Vi åkte turistbuss
Tanja var nöjd
Boca Junior bär Sveriges färger, man blir ju varm i hjärtat
Ord är överflödiga här


Vi bytte kaffet mot vin
Tango på gatan, fullt normalt
Hanna, Lina och så jag då
Vi tittade på eurovision, vi tyckte det var ett smart drag att skicka fram Danny till att presentera Sveriges röster
Vi gillar Saade
Så drack vi lite öl och åt en kväll
...och drack drinkar
Frozen Baileys är en riktig hit
När vi satt på Starbucks kom det fram en kille och bjöd oss på choklad
Tanja och det rosa huset

Marknad i San Telmo


Så åt vi kött igen
Jag och Tanja beslutade oss för att ta lite eftermiddagsvin och öl


Tanja var nöjd över beslutet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar