tisdag 19 april 2011

En sak jag INTE kommer sakna när jag åker härifrån

I hela mitt liv har jag varit hundrädd. Jag gillar inte att vara hemma hos kompisar som har hund för jag är rädd att hunden ska hoppa på mig och jag ska börja gråta. Jag kan inte minnas hur många gånger jag fått höra "men han är ju snäll", jag är rädd för hundar och jag skiter i om just din hund är snäll jag är rädd för alla hundar i hela världen. Nu har jag fått börja handskas med min rädsla dagligen då detta land kryllar av gatuhundar. De är överallt. På dagarna kan det gå bra men på nätterna är de hemska, de förföljer en, hoppar på en och så hamnar de alltid i bråk med andra hundar. Jag bryter nästan ihop varje gång vi är på väg hem från en utekväll. Men igår hände detta när jag och Tanja var på väg hem från gymmet, vi fick en hund som förföljde oss hela vägen hem, jag var nära på att börja gråta och ville bara att hundäcklet skulle lämna mig ifred. Nej att vara hundrädd i Chile är ingenting jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar