söndag 10 april 2011

Den långa vägen fram till Uyuni dag 1

Jag och mina två vänner Tanja & Johan begav oss i söndags morse upp till norra Chile och den lilla staden San Pedro. Första dagen spenderades mest på flyg och buss men när vi kom fram lyckades vi boka en tre dagars-tour till Salar de Uyuni.
 
Vårt första hostel i San Pedro, inte okej att sova 3 våningar upp
Vägen dit var en upplevelse i sig och vi har lyckats överleva flera dagar på hög höjd (ungefär 4000 meter). På vägen såg vi gejsrar, vulkaner och massor med flamingos. Alla säger att första dagen är den värsta för att dels har man åkt upp på så hög höjd så höjdsjuka man bli ett faktum (vi klarade oss ganska bra men lite svårt att andas och visst illamående kom till oss dock) samt att det är så fruktansvärt kallt. Men eftersom jag och Tanja är vana vid istid under natten efter våra månader i Alicante klarade vi oss perfekt.
Fräsig lagun när vi börjat vår långa tur till Bolivia
Jag och Tanja posar
Fräsiga jeepen som höll alla dagar, fantastiskt fordon 
Jag provade mina hoppkunskaper mitt i öknen
Trion 
Första boendet på resan. Fruktansvärt kall natt då vi befann oss på nästan 5000 meters höjd och att vända sig i sängen var en fruktansvärd ansträngning.
Tanja fotar flamingosen

Tantor och jag posar igen, jag är alltid redo med min superfriluftsiga adidasväska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar