torsdag 17 februari 2011

Costa Rica, Monteverde

Efter några härliga sol- och surfdagar begav vi oss upp mot bergen för att beskåda regnskogen. Resan var lite av en upplevelse i sig då vi tog lokalbussen, vilket alltid menas gul skolbuss. Vägen var krokig, skumpig och var man än tittade var det stup eller fantastiskt landskap. Höjdrädda mig blev lite rädd där ett tag men vi lyckades ta oss fram i ett helt stycke, en aning trötta och dammiga.

Vi hade bara en dag på oss där uppe så vi försökte få ut bästa möjliga av trippen (som för övrigt tog oss 5 timmar för att transportera oss 15 mil) bokade vi en morgontur, en linbanetur och en nattur. Det coolaste var helt klart linbaneåket och jag ångrar inte en sekund att jag lät mig övertalas av Tanja.

I väntan på skumpbussen drack vi lite kokosvatten
Tanja var nöjd
Fin utsikt från bussen
Mupparna på tur
Vi mötte en gubbe som skulle transportera mjölk
En livs levande tarantella

Jag gjorde det, åkte superman 1 km i 70 km/h

Tanja

Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar