onsdag 23 februari 2011

Belize, Caye Caulker


 Efter en övernattning i San José, Costa Rica var vi redo för vår flygtur till Belize. Vi fick åka lyxplan och ha egen skärm på en en-timmarsflygning så vi var mer än nöjda efter alla bussfärder.
Världens godaste kanelbulle på flygplatsen i San José

När vi kom till Caye Caulker som är en liten ö 45 min med båt från Belize City hade det blivit sent och boende var lite krångligt att hitta men efter en liten promenad över halva ön fick vi sova i det som varit ett förråd. Vi klagade dock inte då det enbart kostade oss 35 SEK/person och natt. Där stannade vi två nätter innan vi hittade ett hostel som låg lite mer "centralt" på ön.
På Caye Caulker var grejen att ta dykcert prio ett för trion och som jag skrivit tidigare var det helt fantastiskt. Redan andra dagen var vi nere på 10 meters djup och sista dagen dök vi ner 20 meter och såg bl a barracudor, sköldpaddor och en himla massa stingrockor. Dock hann vi även med ett besök på San Pedro som är ön Madonna sjunger om i la isla bonita. Vi blev dock mer fästa vid vår lilla söta ö.

Felicia & Tanja chillar med en juice i väntan på båttaxin


La isla bonita

Stranden, havet är så turkost att det är overkligt

Jag och Felicia beställde in Carola-fläkten och posade som blondinbella
Snyggt ressällskap <3
Bästisbild

Scuba Bert!!!
Hängmattorna vi brukade hänga i om kvällarna efter dyken
Jag med världens godaste mango-colada
Jag och Tanja chillar i vattnet

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder, man blir inte ett dugg avis, jag menar vad är detta mot -20 och snö.

    SvaraRadera