fredag 1 juni 2012

En hypokondrikers vardag

Som de allra flesta vet är jag hypokondriker och har nog varit det större delen av mitt liv men att det hela eskalerat senaste året. Mina allra största rädslor är cancer och graviditet. Cancer är väl självklart men graviditet är nog enbart för att just nu för att jag 1 inte har en kille, 2 inte har ett jobb, 3 kan knappt ta hand om mig själv. För alla som undrar är nu mitt hälsotillstånd följande: tarmcancer, jag läste om det i tidningen häromdagen och kan inte sluta tänka på det. Gravid, jag har ju ont i magen och jag kollar magen hela tiden för att se att jag inte har en liten kula. Vägrar läsa om gravida människor också, gör mig superorolig. Mamma kallade mig skendräktig häromdagen. Bröstcancer, mina bröst ömmar och har blivit stora, säkert inte vanliga pms-hormoner, nej måste vara cancer.

Där har ni mina åkommor för dagen.

2 kommentarer:

  1. Graviditet är ju gött att kunna få bekräftat en gång i månaden att man inte är, men håller med om cancern där.
    Jag har nu kommit till det stadie att jag accepterat att jag får leva med en (med allra största sannolikget inbillad) hjärntumör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det är inte lätt men man får helt enkelt acceptera och gå vidare så är det bara.

      Radera