fredag 29 juni 2012

Stockholm!

I tisdags åkte jag, Ella och Josh till Sthlm, Tanja kunde tyvärr inte följa med för hon var tvungen att jobba, vi  mötte upp Petra för några dagar i huvudstaden. Tisdagen spenderades på Skansen där vi gick tills fötterna värkte och avslutade med fina allsång på skansen. 

Ella var överlycklig när hon köpt allsångshäftet, favoriten är ju Måns!
Såg lite renar
...och en sovande björn
Tog kaffe och arraksboll för att orka med hela kvällen, kände mig lite pensionärsaktig 
För alla som undrar, där är min blivande man!

onsdagen knatade vi runt ännu mer för att visa vad Stockholm har att erbjuda, så det blev en lång tur i gamla stan och därikring, kvällen spenderade vi genom att äta supergod pasta på Vapiano och sen svänga våra lurviga på en klubb. Några bilder tog jag inte eftersom det är i mitt DNA att vara en usel fotograf. 

Igår blev det inte så mycket att göra så vi satte oss vid vattnet och njöt av solen och den fina vyn Stockholm bjuder på och jag kan meddela att jag återigen blivit förälskad i vår vackra huvudstad. När de andra åkte hem beslutade jag mig för att ta ett glas rosé med Johanna så jag tog mitt tåg hem 22 och vid midnatt kom en trött tjej hem till lägenheten i Linköping. 
Vackra Stockholm!
Min underhållning på tåget, mannen gjorde djungelvrål när han tog en klunk cola, åt chips genom att hälla i sig dem från påsen, drack öl, lufttrummade och nynnade hela resan hem
Själv var jag inte lika underhållande som gubben, lyssnade på podcasts hela vägen hem och trodde jag skulle kollapsa av trötthet. Detta är alltså den slitna sanningen, skelögd och supersvullen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar