måndag 18 oktober 2010

Jag överlevde!

Idag började mitt liv här i Alicante på riktigt, jag började nämligen skolan. Jag anlände till skolan kl 13 för spanskalektion en timma sen 16.30 började allvaret, en liten introduktion senare,där jag kände att jag ville skjuta mig själv och undrade vad jag egentligen gjorde där, jag suger ju på spanska, började vi vår lektion. Där kände jag dock att jag faktiskt förstod det mesta av vad läraren sa, han pratar relativt sakta. Det är lite mellanstadienivå i klassrummet dock, alla har namnskyltar OCH en specifik plats man blivit tilldelad, min nya skolbästis heter numer någonting jag inte minns för tillfället och är typ världens kortaste tjej från Mexico, men hon är väldigt snäll och säger att det bara är att jag frågar henne om jag inte förstår. Efter lektionen som slutar 21.30bondade jag och Tanja lite med en Venezuelansk kille när vi väntade på spårvagnen, så där hade vi en liten konversation, mycket trevligt. Efter denna riktiga dag känns det faktiskt inte helt fel och det känns väldigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar