torsdag 30 augusti 2012

Jag är tillbaka!

Efter en lugn och relativt händelselös sommar är jag nu tillbaka på banan igen, hösten kommer och då även tiden för mig att pysa till grannlandet i väst, Norge. Förhoppningen är att arbeta sönder i Oslo och sen komma hem med några norska slantar mer på kontot än innan.

Starten på denna resa började idag då jag tillbringar natten hos min bror i Norrköping. Dock började det på sämsta tänkbara sätt, mitt pass var spårlöst försvunnet. Eftersom mitt id-kort gick ut den 24 juli har jag använt mitt pass som legitimation och inte riktigt brytt mig om att fixa ett nytt id-kort (eftersom jag ändå ska till Norge). Gårdagen spenderade jag i Norrköping och där har jag då tappat mitt pass. Efter att ha letat igenom mammas och pappas lägenhet får jag känna mig besegrad, jag är en slarver som tappar bort pass. När jag planerat och fixat så jag kan åka och få ett provisoriskt pass på Skavsta ringer jag till polisen för att förlustanmäla passet (jag har redan ringt östgötatrafiken och hittegodsavdelningen hos polisen samt besökt polisen 30 min innan) och när kvinnan i telefonen skriver upp mina uppgifter ser hon att passet är upphittat och inlämnat. Lyckan jag kände var 1000 gånger starkare än paniken jag kände på morgonen när jag insåg att mitt pass var borta. Nu har jag det i tryggt förvar och jag kommer vara mer noggrann än någonsin på att hålla koll på passet, aldrig vill jag vara med om detta igen.

Nu hoppas jag att jag haft nog problem för året och att resan i morgon går som på räls (haha kul att jag åker tåg). Nästa gång jag uppdaterar är jag i Oslo med min kära kompanjon Elin och så kommer vi vänta ivrigt på Challe som kommer på lördag (min födelsedag!)



1 kommentar:

  1. Lycka till i väst Bells! Hoppas på flitigt uppdaterande här :) Pussokram

    SvaraRadera