fredag 1 juli 2011

Jag kommer alltid ha Chile

Nu är slutet på en era här. Slutet på min tid i Chile, slutet på mitt utlandsår, slutet på samboskap med fantastiska människor. Om 14 timmar lyfter det första planet av tre som ska ta mig över atlanten och till Sverige, landet där jag är född och uppvuxen, det jag kallar hemma. Jag har inte varit hemma på sex månader, det känns så absurt, jag har inte träffat de människor jag älskar mest av allt på hela jorden på sex månader. Trots att jag längtat hem mycket under denna termin är det med fruktansvärt mycket vemod jag kommer lämna detta konstiga land. Landet där man inte packar sina påsar själv i butiken, landet där effektivitet inte ens existerar, landet med de konstiga frisyrerna, landet som jag kallat mitt hem i fyra månader. Jag kan säga en sak och det är att jag kommer någon gång komma tillbaka till Chile och jag vill verkligen visa mina framtida barn Valparaíso, världens finaste stad. Jag älskar Chile och Chile kommer alltid vara en del av mig.

Den finaste flagga som finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar