onsdag 28 mars 2012

Det där med att ha sabbatsår...

Jag har sabbatsår nu. Det finns många anledningar till detta men den största var nog att jag helt enkelt inte orkade med att plugga ekonomi mer och att jag faktiskt började direkt efter gymnasiet och är sjukt skoltrött. Sen vet jag inte heller vad jag vill jobba med, vad ska jag göra i framtiden?  Min livskris som kom någon gång i somras som gett mig panikångest, och diverse andra jobbiga psykiska åkommor, gav sig på min utbildning. Inte för att jag inte vill jobba med ekonomi utan VAD ska jag göra inom ekonomin.

Den värsta frågan jag vet nu är "vad gör du nu för tiden då?" ja just nu gör jag inte så mycket och jag trivs med det, sluta stressa mig då kommer jag aldrig någonsin gå tillbaka. Nu har jag dock äntligen någonting jag kan säga att jag ska göra, jag ska nämligen till Norge i höst. Våren har alltså varit min slackers-period i livet får jag inte ha den bara för att jag är 22 år och inte 19 som när man tar studenten? Får jag inte läsa meningslösa kurser och ändå lite halvt strunta i dom?  Jag orkar inte göra saker som folk förväntar sig av mig längre. Det största misstag jag gjort i livet var att börja universitetet direkt efter gymnasiet. Jag gick från att vara den duktiga tjejen till att helt knäckas av skoltrötthet och helt enkelt inte prestera. Nej är det något råd jag skulle ge till någon som tar studenten är det att vänta 1-2 år innan du börjar för det kommer komma ifatt dig och då får du alltid försvara ditt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar