fredag 3 februari 2012

Jag fryser ihjäl, det är så kallt

Idag har jag varit utomhus mer än jag hade önskat att jag varit. Först fick jag gå 30 minuter från Elin till campusbussen, jag klarade det då det inte var motvind. När jag sen skulle gå från campusbussen och hem var det värre, motvinden som Linköping alltid levererar var i värsta laget och den normalt ganska behagliga hemfärden var som en tur uppför Mount everest. Alla jag mötte hade samma isande blick av skräck för att frysa ihjäl och huvudena tittade ner i marken. Det värsta med denna kyla är att jag måste ut igen om ett par timmar, jag ska nämligen till skolan för seminarium och därefter ska jag hem igen. Önska mig lycka till och jag ska göra allt jag kan för att inte lägga mig i en snöhög och dö på vägen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar